Fina insatser av VBK på Alebrottningarna!

Foto: Arkiv

Värnamo brottarklubb åkte till Alebrottarna med fem taggade killar för säsongens första tävling!

Bäst gick det för Jamaluddin Shapiev som vann alla sina tre matcher och därmed fick med sig en guldpokal hem.

Rasmus Hagald vann sina två första matcher efter mycket kämpande men fick tyvärr se sig besegrad i den tredje och sista matchen. En silverpokal fick följa med Rasmus hem. Hjalmar Turesson Hellström brottades stabilt och kämpade tappert i sina två matcher. För Hjalmars del blev resultatet en vinst och en förlust vilket gav en silverpokal. Melwin Mårtensson fick två tuffa matcher där motståndarna för dagen tyvärr var lite för starka. Adam Shapiev fick även han två tuffa matcher idag där han tyvärr inte hade marginalerna på sin sida.

Starkt kämpat av alla brottarna och ett stort tack till dagens tränare Lars Johansson och Emil Hjelm

Fullständiga resultatlistor finner ni här!

//Stefan Gustavsson