Fyra medaljer i Bjuv!

Fem killar åkte till Skåne för att delta på Björnkampen i Bjuv.

VBK lyckades ta hem fyra medaljer i följande valörer: ett guld genom Jamaluddin Shapiev, ett silver av Rsmus Hagald och två brons genom Hjälmar Hellström Turesson och Melwin Mårtensson. Tävlingen hade lockat 161 brottare från 30 klubbar från södra Sverige.

Rasmus Hagald GR9 gick två matcher därav en vinst och en förlust vilket gav en silvermedalj.

Hjalmar Hellström Turesson GR11 gick tre matcher därav två vinster och en förlust som gav en bronsmedalj.

Bäst gick det för Jamaluddin Shapiev GR11 som gick tre matcher med vinst i alla som gav en guldmedalj.

Max Eriksen gav allt mot ett för dagen tufft motstånd och fick tyvärr se sig besegrad i sina två matcher.

Melwin Mårtensson gick fyra matcher med två vinster och två förluster som resulterade i en välförtjänt bronsmedalj.

Stort tack till tränarna Mattias Karlsson och Emil Hjelm för all stöttning och coachning under dagen!

////Pernilla Hagald

Ni finner fulständiga resultatlistor här!