Guld till Isak på FT-cupen!

Värnamo Bk åkte  med 9 killar till Falköping för att ställa upp i årets upplaga av FT-cupen.

Bäst gick det för Isak Johansson som fick med sig ett välförtjänt guld hem. Isak gick fyra matcher totalt under helgen där han brottades stabilt och vann samtliga.

Henrik Nilsson fick två matcher under lördagen där motståndet tyvärr blev lite för hårt.

Oskar Hjelm fick även han två matcher under helgen. Oskar som inte tävlat på länge gjorde bra ifrån sig men fick tyvärr se sig besegrad i båda matcherna.

Linus Åhlander fick två tuffa matcher under lördagen där han var nära vinst men där marginalerna tyvärr inte var på hans sida.

Ruben Stråkeved var den som fick gå flest matcher under helgen. Fem matcher blev det totalt varav en stabil insats resulterade i tre vinster och hans helg slutade därmed med en femteplats!

Melwin Mårtensson fick även han två matcher under lördagen där hans motståndare tyvärr hade marginalerna på deras sida.

Erick Hilding gick två stenhårda matcher under lördagen där motståndet tyvärr blev lite för hårt i bägge. Erick såg fram emot en tredje match under söndagen men pga omständigheter kring motståndaren blev denna inställd och Erick fick nöja sig med sina två matcher samt en bronsmedalj.

För både Rasmus och Hjalmar var det första gången de tävlade på en tvådagars tävling vilket var både spännande och jobbigt!

Rasmus Hagald fick gå två matcher under lördagen där energin inte riktigt var på topp vilket resulterade i förlust i båda matcherna. Han fick en chans även på söndagen där han laddat om och tillslut vann matchen på fall. Vinsten resulterade i en andraplats.

Hjalmar Hellström Turesson brottades två stabila matcher under lördagen där han gav allt och fick med sig två vinster. På söndagen mötte han en lite för tuff motståndare och fick tyvärr se sig besegrad. En andraplats och silvermedalj fick han med sig hem.

Vill rikta ett stort tack till klubbens tränare för all stöttning under helgen!

Tack till Lars Johansson, Emil Hjelm och Mathias Carlsson.

////Pernilla Hagald