Tre medaljer på FT-cupen!

Värnamo brottarklubb kom till start med åtta taggade killar till årets upplaga av FT-cupen i Falköping.

Tävlingen som är en av nordens största ungdomstävlingar hade samlat ca 570 brottare och totalt genomfördes 891 matcher. Bäst gick det för Rasmus Hagald och Jamaluddin Shapiev som båda tog varsitt guld.

Rasmus Hagald Gr9 34kg gick obesegrad genom tävlingen och vann samtliga fyra matcher! Extra roligt var att han inte släppte ett enda poäng till motståndarna under sina matcher!

Jamaluddin Shapiev GR11 39kg gick även han obesegrad genom tävlingen. Han gick fyra matcher och en guldmedalj blev resultatet efter fyra vinster.

Hjalmar Hellström Turesson GR11 40kg fick tre matcher på lördagen och en på söndagen. Två vinster och två förluster gav Hjalmar en silvermedalj.

Måns Forssmed GR11 40 kg fick även han gå tre matcher under lördagen och en på söndagen där två vinster och två förluster tillslut resulterade i en fjärdeplats.

Melwin Mårtensson GR14 44kg fick tre matcher under lördagen där motståndet var lite för tufft men där han krigade på och fick med sig en vinst och två förluster. Tyvärr tog Melwins tävling slut på lördagen!

Adam Shapiev GR17 51kg fick en match på lördagen och en match på söndagen. Tyvärr var motståndet lite för tufft och resulterade i två förluster för Adam.

Ruben Stråkeved GR 67 kg tävlade båda dagarna och fick totalt gå fyra matcher där två vinster och två förluster resulterade i en femteplats.

Isak Johansson GR 63 kg brottandes även han under båda dagarna. Två vinster och två förluster gav en fjärdeplats till honom.

Stort tack till helgens tränare Emil Hjelm, Lars Johansson och Mathias Karlsson som coachade killarna till fina prestationer!

Vill även rikta ett tack till klubbens domare Peter Gustavsson som fanns på plats och dömde under helgen.

Ett sista stort tack vill vi ge till våra sponsorer och framförallt TOYOTA BILCENTER i VÄRNAMO SOM SPONSRADE  KLUBBEN MED BILAR SOM TOG OSS FRAM OCH TILLBAKA TILL HELGENS TÄVLING!

///Pernilla Hagald