Guld till Jamaluddin i Malmö!

Säsongens sista tävling för klubben gick av stapeln nere i Malmö under lördagen. .

TÅrets upplaga av Gustav Freijs Cup hade lockat 160 brottare från 26 klubbar. Totalt blev det 235 matcher under dagen! Värnamo hade med sig 9 taggade deltagare till tävlingen!

Bäst gick det för Jamaluddin Shapiev GR11 som vann sina tre matcher och därmed avslutade säsongen med ett guld!

Rasmus Hagald GR9 gick tre tuffa matcher där en förlust och två vinster gav han en silvermedalj.

Sigge Hagald fick lite för tufft motstånd idag och fick se sig besegrad i sina tre matcher men en bronsmedalj fick ändå följa med hem.

Alicia Mårtensson WW9 kämpade på bra i sina två matcher men fick tyvärr se sig medeltal i bägge. Det blev en bronsmedalj för henne!

Naser Avdic GR 11 fick gå två matcher under dagen. En vinst och en förlust gav honom en silvermedalj.

Bilal Avdic GR14 fick med sig en vinst och två förluster hem idag och slutade på en fjärde plats.

Melwin Mårtensson GR14 gick två matcher under dagen där motståndet tyvärr var lite för tufft. Två förluster resulterade i en sjätte plats.

Hamza GR14 fick även han se sig besegrad i sina tre matcher. Han kämpade på mot tufft motstånd och en bronspeng fick följa med hem.

Adam Shapiev fick tre matcher under dagen där motståndet tyvärr var lite för tufft i alla matcherna.

Stort tack till dagens tränare Lars Johansson och Emil Hjelm som stöttat och coachat barnen på bästa sätt under dagen och hela säsongen!

///Pernilla Hagald