Fyra medaljer till VBK!

Värnamo brottarklubb avslutade tävlingsåret med att under lördagen delta på Knattekampen i Hässleholm. Tävlingen lockade 165 deltagare från 36 klubbar och Värnamo kom till till start med sex brottare.

Knattekampen kan för VBK summeras med ett guld (Jamaluddin) och tre silver (Hjalmar, Måns och Adam) en fjärde plats (Rasmus) en femte plats (Melwin)

I gr 9 fick Rasmus Hagald tre matcher som resulterade i en vinst och två förluster vilket gav en fjärdeplats.

Hjalmar Hellström Turesson gr9 gick två matcher med en vinst och en försluts och därmed en silvermedalj med sig hem.

Måns Forssmed i gr11 fick även han en silvermedalj genom en vinst och en förlust.

Adam Shapiev i gr14 fick även han med sig en silvermedalj hem efter en förlust och en vinst.

Melwin Mårtensson i gr14 var den som fick gå flest matcher. Fyra matcher som resulterade i två vinster och två förluster.

Bra kämpat av killarna!

Ett stort tack till dagens tränare Lars Johansson och Emil Hjelm som stöttat och coachat killarna på bästa sätt under dagen!

//// Pernilla Hagald

Resultatlista!