Fina insatser i Kungsbacka!

VBK var i helgen med i Kungsbacka Open och fick med sig ett guld, ett silver och ett brons.

Det var tuffa matcher med deltagare från bl.a. Göteborg och ett par klubbar från Stockholm.

WW9 30 kg
Ester Issal inledde med förlust mot en tuff hemma brottare. I andra matchen fick hon revanch och vann med 16-1.  Förlust i 3:e matchen och en 4:e plats för Ester.

GR9 36 kg
2 deltagare i Måns Forsmeds klass och de möttes i bäst av 3 matcher. Tuff första match som Måns till slut vinner. Tyvärr förlust för Måns i de andra 2.

GR11 36 kg
Här ställde Niilo Chesterson upp och mötte tufft motstånd i sina tre matcher. Tyvärr blev det ingen seger denna gången och slutade på en fjärdeplats.

GR11 38 kg
Alfred Åhlander inleder med förlust. Vinner andra matchen mot klubbkompisen Melwin efter en jämn match. Förlust i 3:e, brons till Alfred idag.

GR11 38 kg
Melwin Mårtensson gick 3 matcher idag, kämpade väl men fick tyvärr ingen vinst med sig idag.

GR 14 57 kg
Lukas Issal fortsätter säsongen på bästa sätt med 4 vinster idag. Guld till Lukas

GR17 65 kg
2 matcher för Ruben Stråkeved idag med tufft motstånd, tyvärr ingen vinst för Ruben idag.

GR17 60 kg
3 matcher för Isak idag med 1 vinst. En 4:e plats för Isak idag.

Fullständiga resultatlistor finner ni här!

//Matihas Åhlander