Nio medaljer till VBK!

I lördags lämnade 11 killar och en tjej Värnamo för att åka på fristilstävlingen Lejoncupen i Linköping!

Tävlingen hade lockat 173 delatagar från 27 klubbar. Totalt blev det 231 matcher under dagen. Alla gjorde bra ifrån sig och klubben åkte hem med nio medaljer och slutade på en 5e plats i klubbtävling.

Alicia Mårtensson ww9 brottades två matcher och stod över en match. En fjärdeplats blev det för henne idag.

Sigge Hagald FS9 vann sina första matcher någonsin under dagens tävling. Två vinster och en förlust gav honom en silvermedalj.

Nabil Faraj FS9 gick två matcher där mitsråndet var lite för tufft men där en bronsmedalj fick följa med hem.

Rasmus Hagald FS9 fick gå två matcher idag. En förlust och en vinst gav honom en silvermedalj.

Jamaluddin Shapiev FS11 brottades stabilt och tre vinster av tre gav honom en guldmedalj.

Hjalmar Hellström Turesson FS11 fick genom två vinster och en förlust med sig en silvermedalj hem.

Måns Forssmed FS11 fick gå två matcher där han kämpade på riktigt bra men där det tyvärr inte riktigt räckte hela vägen. En bronsmedalj blev det för Måns.

Julian Herrera Lund FS11 fick brottas tre matcher där motståndet var lite för tufft idag. En fjärdeplats blev resultatet.

Naser Avdic FS11 mötte tufft motstånd i sina tre matcher och fick se sig besegrad i alla och en fjärdeplats blev resultatet.

Melwin Mårtensson FS14 fick gå tre hårda matcher där två vinster och en förlust gav en bronsmedalj.

Hamza Dzafic fick idag kliva upp till FS17 vilket blev lite för tufft. Två förluster gav honom en silvermedalj.

Adam Shapiev FS17 mötte för tufft motstånd i sina två matcher och en bronsmedalj blev resultatet för honom.

Ett stort tack till dagens tränare Lars Johansson och Emil Hjelm som stöttat och coachat barnen på bästa sätt till dagens fantastiska resultat!

Ett stort tack även till klubbens domare Peter Gustavsson och Anton Hjelm som dömde tävlingen samt till Bil Center för lån av bilar,

Resultatlistor finner ni här!

//Pernilla Hagald