Fyra medaljer i Varberg!

Värnamo kom till start med nio Brottare på Mikael Ljungbergs cup i Varberg. Tävlingen hade samlat 227 brottare från 37 klubbar.

VBK lyckades ta hem fyra medaljer. Ett guld genom Ruben Stråkeved, två silver genom Linus Åhlander och Hjalmar Hellström Turesson samt brons till Jamaluddin Shapiev

Rasmus Hagald GR 9 fick fyra matcher under dagen. Han fick med sig en vinst och tre förluster hem vilket resulterade i en 5:e plats. Hjalmar Thuresson Hellström GR9 gick även han fyra matcher. 3 vinster och en förlust gav honom en silvermedalj.

Måns Forssmed GR 11 gick fyra matcher. En vinst och tre förluster blev dagens resultat.  Jamaluddin Shapiev GR11 slutade på en 3:e plats efter två vinster och en förlust!

Max Eriksen GR14 fick två matcher som blev lite för svåra. Melwin Mårtensson GR14 fick även han två matcher som tyvärr för dagen blev lite för svåra. Adam Shapiev GR 14 förlorade sina två matcher mot tufft motstånd.

Linus Åhlander GR 17 slog till med tre vinster och en förlust idag! Grymt krigat Linus! Vinsterna resulterade i en 2:a plats. Bäst gick det för Ruben Stråkeved GR17 som gick fem stenhårda matcher idag som alla slutade i vinster! Guld till Ruben idag.

Stort tack till dagens tränare Lars Johansson och Isak Johansson för bra coachning!

Resultat lista finner ni här!

///Emil Hjelm