Fem medaljer i Osby!

Värnamo brottarklubb åkte på lördagen med sju brottare till Osby och Snapphanecupen. Tävlingen lockade 122 deltagare.

VBK lyckades ta hem hela fem medaljer. Två guld, två silver och ett brons. Adam El-Nagar gjorde även tävlingsdebut i K26kg.

Guld till Ruben Stråkeved i P38kg efter bra brottning och en riktig fin insats i match 2 mot tufft motstånd.

Guld till Lukas Issal i K35kg. Genomgående fin brottning av Lukas med många fina kast.

Silver till Denny Chjan i P62kg efter bra brottning med en klar vinst och en förlust.

Silver till Isak Johansson i P38kg. Isak visar upp fin brottning och bra teknik i sina matcher.

Brons till Oliver Issal i P41kg som höll ihop sin brottning fint genom hela tävlingen framförallt i match 2 som han vinner på fall.

En femte plats till Mohammed El Nagar i P44kg. Mohammed krigar hela vägen i en tuff viktklass. Det räcker tyvärr inte för medalj idag.

Tävlingsdebut och en fjärde plats för Adam El Nagar i K26kg. Lite premiärnerver i första matchen. I andra och tredje matchen krigar Adam bra vilket lovar gott för framtiden.

Ett stort tack till tränare Mattias Carlsson som coachade våra grabbar under dagens tävling.

//Fredrik Stråkeved