Fyra medaljer i Svedala!

Värnamo Brottarklubb har i helgen varit med fyra brottare och tävlat i Svedala Wrestling Open.

Sammanlagt kom 177 brottare till start och VBK fick med sig fyra medaljer hem, två guld och två silver.

GR9 22 kg.
Erick Hilding gick i den minsta viktklassen på tävlingen och hade för dagen två motståndare där det blev en vinst och en förlust. Erick gjorde ett par riktigt fina ”maror” och ska vara riktigt nöjd med sin tävling. Silver till Erick.

WW9 28kg.
Ester Issal hade också två motståndare där hon fick bita i det sura äpplet i första matchen. Dock visade Ester prov på bra offensiv då hon gång på gång slog grepp först men inte genomförde dem riktigt tekniskt bra och istället hamnade i underläge. I andra matchen var det ingen pardon och Ester kastade sin motståndare i en ”mara” och vann sen på fall. Silver till Ester.

WW11 38kg.
Maya Sandqvist fick även hon gå två matcher. I första matchen var hon överlägsen och vann snabbt på fall. I andra matchen var det tuffare men Maya har börjat få upp ångan rejält och gjorde flera snygga ”moves” med bl.a. ett ”arm och huvud” kast bakåt. Till slut blev det seger på fall. Guld till Maya

GR14 57 kg.
Lukas Issal hade för dagen åtta motståndare i två pooler. Lukas hade inga större problem att ta sig till final även om han testade lite nya grepp. I finalen var det full gas och blodflöde tidigt för Lukas som sen brottades färdigt matchen med världens största bomullstuss instoppad i näsan och till slut vinst på teknisk överlägsenhet. Guld till Lukas.

Ledare för dagen var Johan Sandqvist och David Issal

Fullständiga resultatlistor finner ni här!

Extra kul för Värnamo Brottarklubb är att Lukas Issal och Ruben Stråkeved i dagarna blev uttagna till ”Glentons Mästarmöte” som avgörs 4-5 december.

Tävlingen är öppen för deltagare från Sverige, Norge, Danmark och Finland där BK Viking tar ut de 10 brottarna som genom fina insatser under året förmodas vara bland de bästa i sin viktklass. Tävling avgörs utan utslagning där alla möter alla i sin viktklass och till slut kan man kora vem som är mästarnas mästare!

/////David Issal