Fyra medaljer i Lidköping!

Värnamo brottarklubb åkte med fem taggade brottare till Vänercupen i Lidköping under lördagen. Tävlingen hade lockat 147 deltagare och totalt blev det 205 matcher under dagen.

Klubben tog hem ett guld, tre silver och en fjärdeplats. och därmed blev det en sjätteplats för Värnamo BK i klubbtävluingen för killar!

Rasmus Hagald i Gr9 35 kg fick två matcher där en vinst och en förlust resulterade i en silvermedalj!

Hjalmar Hellström Turesson gick tre matcher idag som alla slutade med vinst och gav en guldmedalj!

Måns Forssmed fick även han tre matcher där två segrar och en förlust gav en silvermedalj!

Melwin Mårtensson var den som fick gå flest matcher under dagen. Fyra stycken matcher där två vinster och två förluster resulterade i en fjärdeplats!

Adam Shapiev fick gå två matcher där en vinst och en förlust gav en silvermedalj!

Stort tack till tränaren Emil Hjelm för coachning och stöttning under dagen samt ett tack till klubbens domare Peter Gustavsson!

//// Pernilla Hagald