Sju medaljer i Viskafors!

I helgen åkte Värnamo Brottarklubb med ett stort gäng grabbar Viskafors för att delta i Viskaforscupen.

Värnamo Brottarklubb tog hem två guld, två silver och tre brons. Till säsongens första tävling i Viskafors var 92 invägda och totalt blev det 132 matcher under dagen. Värnamo brottarklubb hade med sig 10 taggade killar varav fem gjorde sin första tävling någonsin!

Gr9 förutom Rasmus Hagald, som tog sitt första guld i karriären, deltog i samma klass Nabil Faraj och han slutade på en 3e plats.

Julian Lund i Gr11 kämpade på bra och slutade på en 4e plats. Vi tog även i denna kategori klubbens andar guld genom Jamaluddin Shapiev.

Hjalmar Hellström Turesson i Gr 11 fick tuffa matcher men kämpade på bra och slutade på en 3e plats. I Gr11 hade klubben även Naser Avdic som krigade på bra och slutade på en 5e plats.

I GR14 44 kg slutade Melwin Mårtensson på en 4e plats efter en riktigt bra tävling.

Bilal Avdic, även han i Gr14 41 kg kämpade väl och slutade på en 3e plats.

Hamsa Dzahc i Gr14 kämpade på och slutade på en 2a plats.

Adam Shapiev Gr17 51 kg slutade på en 2a plats efter en bra genomförd tävling.

Mycket bra kämpat idag av alla killarna!

Ett stort tack till dagens tränare Lars Johansson och Emil Hjelm för bra coachning och stöttning!

////Pernilla Hagald