Fina insatser av VBK på Alebrottningarna!

Foto: Martin Forssmed

VBK var i helgen med fyra brottare i Nödinge på Alebrottningarna. Värnamo lyckades med att ta hem två medaljer.

Efter över ett år utan tävlande p.g.a. pandemin åkte VBK med fyra brottare på tävling igen. Det var ett gäng förvänansfulla killar som steg upp på mattan. Alla fyra gjorde bra insatser.

Gr 9 34 kg.
Här kom Måns Forssmed till start och inledde med en fallförlust. Dessvärre fick han även ge sig i sin andra match också där han förlorade på poängen 8-13. Han repade sig dock snabbt och vann sin tredje match på fall och slutade därmed på en tredjeplats.

GR 11 36 kg
Här deltog Emil Flaten från VBK och gick tre matcher. Tyvärr blev det ingen seger denna gången, men Emil kämpade väl och det blev en fjärdeplats tillslut.

GR 11 38 kg
Melvin Mårtensson kämpade även han väl i sina tre matcher som han dock förlorade och hamnade även han på en fjärdeplats.

GR 11 40 kg
Alfred Åhlander inledde turneringen starkt med två fallsegrar innan han i tredje omgången själv förlorade på fall. I matchen om silvret vann han på teknisköverlägsenhet med poängen 15-2 och slutade därmed på en meriterande andra plats.

Coach för dag var Lars "Lasse" Johansson och vi hade även en domare genom Anton Hjelm som som sin vana trogen dömde felfritt.

Fullständiga resultatlistor finner ni här!

//Stefan Gustavsson