VBK bästa klubb vid Apollokampen!

VBK var i helgen i Oskarström på Apollokampen. Värnamo lyckades med att ta hem pokalen som bästa klubb.

VBK ställde upp med åtta brottare och kammade hem fem medaljer varav två guld, ett silver och två brons. Gulden bärgades av Linus Åhlander i knatte 53 kg och Joakim ”kimmen” Salomonsson i U63 kg. Övriga medaljer togs av Oliver Issal silver P35 kg, Wille Karlsson brons P35 kg och Isak Johansson brons K32 kg. Dessutom flera poängplaceringar vilket räckte till att bli bästa klubb.

K32 kg.
Tre VBK-killar. En som vanligt tuff viktklass och små marginaler. En bra insats av samtliga killar men där Isak Johansson gick bäst för dagen och fick med sig ett brons hem. Ante Karlsson slutade 4:a och Lucas Issal 6:a.

K53 kg.
Två VBK-killar Linus Åhlander och David Jacobsson. Linus tog hem guldet genom stabil brottning och vann alla matcher på fall. David slutade på 4:e plats efter att  i bronsmatchen snöpligt förlorat på fall i en match han ledde stort.

P38 kg.
Oliver Issal tog silver och Wille Karlsson tog brons. Oliver och Wille möttes i en jämn första match där Oliver vann och säkrade silvret.

U63 kg.
Joakim ”kimmen” Salomonsson vann alla sina fyra matcher och tog hem guldet efter en i princip felfri brottning med snygga kast och rullningar.

Fullständiga resultatlistor finner ni här!

//Mattias Åhlander och Peter Jacobsson