Silver till Zabih i Norrköping!

När Björnen cup i fristil arrangerades i Norköping i helgen så gjorde Zabih Ahmandi tävlingsdebut i VBK:s färger med ett silver som facit.

Han gick fyra matcher där han förlorade sin första match på fall mot klassegraren Naib från Husum. Zabih repade sig dock snabbt och vann sina resterande matcher. Den andra matchen blev det vinst 10-0 mot Kviele från Athén, i den tredje matchen vinst med 12-8 mot Bertzell Oskarshamn och i den fjärde matchen blev det vinst över Sven Engström Heby 8-7. Som sagt så var det var hans första tävling och han gjorde det utmärkt fast orken tröt i slutet på sista matchen där han låg under med 6-7, men lyckades och samla de sista krafterna och ta en tvåa och därmed vinna matchen. Starkt jobbat då motståndaren Sven Engström var samma Engström som blev fyra på ungdoms VM. .

Jorma Eskilinen