Brons till Elias i Bukarest!

Den 22-24/4 var Elias med det svenska ungdomslandslaget i Rumäniens huvudstad Bukarest.

Tävlingen hade lockat deltagare från 20 olika nationer och Elias fick mäta sina krafter mot internationetllt motstånd. Han fick sammanlagt gåt fyra tuffa matcher. Tävling inleddes för Elias del under fredagen med en match mot en hemmabrottare där Elias segrade på fall i den andra perioden. I den andra matchen ställdes Elias mot en motståndare från Turkiet. Även dennamatchen gick Elias hem med segern på tekniksköverlägsenhet med 8-0 efter ett snyggt kast och efterföljande rullningar.
I semifinalen mötte Elias en ungersk brottare som blev för svår för honom. Det var en ganska trög match där det inte hände mycket utan slutade med en förlust på 1-3 efter att hans motståndare kontrat på ett misslyckat kastförsök från Elias sida. Sista matchen gällde om 3/5 platsen och än en gång stod en rumänsk kille för motståndet. Elias kämpade på bra och kunde i andra perioden lägga även denna killen på fall. Så en mycket snygg tredjeplacering till Elias. Stort Grattis!