Lyckat DM på hemmaplan!

Under lördagen arrangeradeS DM i Sporthallen i båda stilarna. Det hela var ett nytt koncept som inte körts tidigare med Fristil på förmiddagen och Grekisk-romersk stil på eftermiddagen.

Tävlingen hade lockat ca: 60 deltagare där de allra flesta brottades båda stilarna, vilket resulterade  i drygt 130 matcher.

Värnamo BK ställde upp med 13 brottare och tog hem lagpriset i fristilen och blev tvåa i grekisk-romersk stil en poäng efter Alvesta BK.

Sammanlagt tog VBK hem sex DM-guld i fristil och tre guld i grek-romerskstil. Dubbla DM-mästare blev Ruben Stråkeved K 29 kg, Isak Johansson i K 32kg, Mohammed El Nagar K 47 kg. Tjejerna brottas ju bara fristil och där blev det full pott med två DM-guld till båda våra deltagare Nora Svensson Fä 52kg och Tuva Bäck Fy 42kg. Bland killarna blev det guld till Alijah Mohamadi i U 85 kg i fristil och silver i grek-romerskstil. Vi tog även hem en hel del silver och bronsmedaljer i båda stilarna, vilket ni kan ta del av i resultatlistorna nedan.

Fullständiga resultat finner ni här:
DM Fristil
DM Grek-Rom