Guld, silver och brons på FT- cupen!

FT-cupen är en av Sveriges största brottartävlingar och Falköpings största idrottsevenemang. Cirka 530 deltagare kom till start och hela 847 matcher genomfördes under lördagen och söndagen.

Värnamo BK ställde upp med fem brottare som alla gjorde en mycket bra tävling där man till slut fick med sig ett guld, ett silver samt en bronsmedalj.

Deltagare:
Ruben Stråkeved, GR 14 48 kg
Ruben tog guld efter fem segrar och gick obesegrad genom turneringen.. Bra brottning av Ruben rakt igenom och vinst på teknisk överlägsenhet i finalen.

Oliver Issal, GR 17 55 kg
Oliver tog ett välförtjänt silver. Han brottades fem  matcher varav tre vinster och två förluster. Bra brottning av Oliver, men tyvärr en lite snöplig förlust i finalen.

Isak Johansson, GR 17 48 kg
Tre matcher varav två vinster och en förlust för Isak. Snabb vinst på teknisk överlägsenhet i bronsmatchen och Isak bärgade ett välförtjänt brons.

Lukas Issal, GR 14 44 kg
Lukas slutade på en fjärdeplats: Sex matcher varav fyra vinster och två förluster. Fin brottning även av Lukas, men tyvärr förlust i en tuff bronsmatch resulterade i en fjärdeplats.

Denny Chjan, GR 17 65 kg
Fyra matcher för Denny, tre vinster och en förlust. Fin brottning även av Denny, lite oturliga resultat i poolen där små marginaler och inbördes poängfördelning till slut gjorde att Denny slutade på en sjätteplats.

Stort tack till Lars Johansson och Emil Hjelm som coachade brottarna genom helgens tävling!

// Fredrik Stråkeved