Fyra medaljer på FT-Cupen!

I helgen var Värnamo Brottarklubb i Falköping med sju brottare på FT-cupen som pågick under både lördagen och söndagen.

FT-cupen är en Sveriges största brottartävling som lockade dryga 500 deltagare från hela landetoch även en del norska brottare. Resultatet blev mycket bra då man kammade hem två guld, ett silver och ett brons.

Gulden togs av Pontus Hägg i Ungdom 69 kg där han vann alla 4 matcherna fram till finalen där han vann en tät final mot Hannes Chronwall från BK Ore med 2-1 i perioder. Det andra guldet togs av Jesper Hansen i pojkar 66 kg.Jesper som gjort comeback i tävlandet efter nästan två års tävlingsfrånvaro. Han har dock tränat hela tiden. Han vann också alla matcherna. I finalen vann han på fall över Ludvig Strand från Luleå BK Silvret togs av Vincent Hägg i Pojkar 38 kg efter 5 segrar fram till finalen där han knappt förlorade mot Alexander Karlsson från Trollhättans BK. Bronset togs av Arvid Eskilsson i Ungdom 69 kg efter 4 segrar och 1 förlust. Övriga VBK:are Pontus Adolfsson i Pojk 47 kg , Anny Hansen i Flickor Äldre 57 kg och Sara Hjelm i Kvinnor Ungdom 65 kg förlorade sina matcher och slutade utanför pallen denna gång.

Peo Hägg