Silver till Edvin på FT- cupen!

VBK har varit och tävlat i Falköping, FT- cupen, där över 600 brottare deltog. Värnamo kom till start med 7 brottare.

Bäst lyckades Edvin Causevic (P 66 kg) som tog med ett silver hem. Edvin släppte inte en enda poäng till motståndarna fram till finalmatchen då han förlorade knappt mot en kille från Borås. Grattis Edvin! Ruben vann alla sina matcher under lördagen men fick på söndagen se sig besegrad i de två resterande matcherna. Ruben slutade på en mycket fin fjärde plats och fick ta emot en medalj på prisutdelningen!

Axel Skillby (P 53 kg) vann två matcher och förlorade två. Nämnas ska att Axel i en av matcherna låg i falläge, vände matchen på bästa sätt m tre snygga kryss och vann! En 7:e plats för Axel.

För Joakim "Kimmen" Salomonsson (P47 kg) blev det bara en enda match.. Han hade oturen att landa illa och skadade sin axel. Kimmen var tvungen att bryta tävlingen.

Nora Svensson (Fä44 kg) fick hårt motstånd. Hon mötte USM 3:an i första matchen och USM 1: an i andra. Förlust i bägge matcherna och därmed utslagen. Trots förlust gjorde hon en mkt bra sista match och är en erfarenhet rikare.

Ruben Stråkeved och Ante Karlsson tävlade bägge två i K26 kg men kom i varsin pool.

Ante inledde med en fallseger och förlorade sedan två matcher. En fin 7:e plats för Ante!

Isak Johansson (k29 kg) inledde med en förlust men följde sedan upp med två segrar på raken, fjärde matchen blev en fall- förlust och Isak slutade på en fin 9: onde plats.

För de tre " knattarna" var det här den första stora tävlingen, de gjorde en kanon tävling!

Tack till alla föräldrar och syskon som var med o hejade och stort tack till coacherna Jocke, Lasse & headcoach Anton!

Cissi