VBK bästa klubb på Finnvedscupen!

Många fina insatser av våra brottare i vår egen tävling Finnvedscupen gav hela 12 medaljer, fem guld, tre silver och fyra brons. Vi tog även en hel del fjärdeplatser vilket sammanlagt genererade vinst i lagtävlingen tätt före Örgyte.

Tävlingen hade i år samlat 85 invägda brottare och under dagen genomfördes ca: 110 matcher på de två mattorna i Sporthallen.

Det bjöds på bra brottning under dagen trots det något "klena" delatagarantalet. VBK:s guld togs av Ruben Stråkeved K 29 kg, Tuva Bäck Fy 42 kg, Nora Svensson Fä 48 kg, Axel Skillby U 63 kg och Ali Mohamadi U 76 kg. Silver medlajerna togs av Abte Karlsson i K 29 kg, Mohammed El Nagar K 47 kg och Joakim Salomonsson i U 63 kg. Brons medaljer till Isac Joahnsson K 32 kg, Oliver Rantamäki K 42 kg, David Jakobsson K 47 kg och Oliver Isssal i P 38 kg. Bra kämpat av samtliga brottare.

Ett stort tack till alla som hjälpt till vid tävlingen!