Seger för VBK i Fyrstads!

Värnamo BK:s comeback i Fyrstads kunde knappast slutat bättre. Seger i båda lagmatcherna och flera individuella klassegrare.

Comeback var det även för en av klubbens mest meriterade brottare nämligen Per Johansson som gjorde tävlingscomeback efter 14 års uppehåll och som slutade med två övertygande segrar.

Med ett lag som kantades av en hel del rutin blandat med ”hungriga” yngre brottare så vann VBK sina båda matcher på ett övertygande sätt trots att man fick lämna W.O. i den lättaste klassen. I första matchen ställdes VBK mot arrangörsföreningen Hököpinge och vann klart 5-2. I avslutande matchen mot Limhamn blev det en nästa lika klar seger med siffrorna 5-3.
VBK:s segrande lag bestod utav:
Henrik Nilsson, 66 kg (klassegrare), Per Johansson 71 kg (klassegrare), Anton Ekefäll 75 kg, Anton Hjelm 80 kg (Klassegrare), Arvid Eskilsson 85 kg, Ludvig Johansson 98 kg (klassegrare) och Oskar Hjelm 130 kg (Klassegrare).