Tre medaljer på Glentons!

I helgen genomfördes det mycket prestigefulla Glentons Mästarmöte för killarna i Broby och för tjejerna i Sösdala. Från VBK hade vi sex killar uttagna.

För killarna är det de 8-10 bäst rankade i från varje viktklass som möter varandra under två dagar. Tävlingen är upplagd så att alla möter alla och flest vinster går segrande ur striden. VBK fick med sig hem två silver och en brons.

Ante Karlsson k 32kg , en tuff och envis brottare som vann hela fyra matcher och förlorade 4 matcher. Han slutade slutligen på en hedrande fjärde plats i sin klass.

Lukas Issal k 35 kg, en smart och livlig brottare som vann tre matcher och förlorade fem matcher. Han kom på femte plats i sin klass.

Ruben Stråkeved k 35kg, en stark och snabb brottare som vann fem matcher och förlorade två matcher, vilket belönades med en bronsmedalj.

Mohammed El-Nagar k 47 kg, en stark och en riktig kämpe som vann tre matcher och förlorade två matcher. Han kom på andra plats i sin klass då de besegrade varandra.

Isak Johansson P 35kg, en tuff och stark brottare som vann en match och förlorade nio matcher. Han kom på nionde plats i sin klass.

Kalle Odin P 73 kg, en riktig kämpe och tuff brottare som vann två matcher och förlorade två matcher. Vilket gjorde att han slutade på andra plats i sin klass då flera av brottarna vann över varandra.

Ett stor tack till våra underbara tränare Mathias Carlsson, Lars Johansson och Joakim Johansson för ett fantastisk jobb och engagemang.

//Khaled El-Nagar