Guld och brons på Glentons!

I helgen genomfördes tävlingen Glentons Mästarmöte i Broby. VBK hade Lukas Issal och Ruben Stråkeved uttagna till tävlingen.

Både Lukas och Ruben har presterat väldigt fin brottning under Glentons som är en väldigt tuff tävling och killarna fick mycket välförtjänt med sig ett guld och ett brons!

Lukas Issal tävlade i pojk 57kg. 9 deltagare kom till start i viktklassen och Lukas vann 7 av 8 matcher. Efter inbördes möten stod Lukas som segrare och ett mycket välförtjänt guld till Lukas!

Ruben Stråkeved tävlade i ungdom 60kg. Lite sargad startfält, men 5 brottare av hög klass kom till start. Ruben vann 3 av 4 matcher och efter inbördes poängräkning mellan 3 brottare fick Ruben ett fint brons!

Brottarna coachades under helgen på ett strålande sätt av Mathias Karlsson!

///Fredrik Stråkeved