Fina insatser på Hammarslaget!

Värnamo Brottarklubb representerades av Moshtaq Ahmadi och Massoud Khedri i helgens brottningstävling ”Hammarslaget” som avgjordes i Hallstahammar.

Det var en tävling i fristil där även det finska ungdoms- och juniorlandslaget deltog.

Massoud som gjorde sin första tävling gick i ungdom 76 kg. Han inledde med att fallbesegra Ali Said Husum. I andra matchen, som blev final, mötte han den finländska Rasmus Peltola och vann där en klar poängseger. Moshtaq som gick upp i seniorklassen 84 kg och fick fyra matcher. Han mötte tre finländska motståndare som han efter mycket fin brottning klart poängbesegrade. I sin andra match åkte han lite snöpligt på ett slängkryss av Naib Ilaidayev från Husum och gick på fall. Han slutade på en tredje plats.

Håkan Holm