Sara och Ludde tog guld i Hästveda!

När tjejernas säsongspremiär gick av stapeln i Hästveda ställde VBK upp med fem tjejer.

Tävlingen hade samlat 90 deltagare och ca: 121 matcher avverkades. Bäst lyckades Sara Hjelm som tog guld i Fl/ä 62 kg. Efter två mycket bra matcher, som hon vann på fall, fick hon kliva upp överst på prispallen. Anny Hansen i Fl/ä 52 kg

slutade på en fjärde plats efter en vinst och två förluster. Nora Svensson, Kajsa Davidsson och Ida Rimark blev alla utslaga men vann varsin match.

Mats Hjelm

Även Ludvig "Ludde" Johansson blev mästare efter att ha vunnit alla sina matcher och fick därmed guldmedaljen med sig hem efter stabil brottning.  I Ungdom 69 kg tog VBK både silvermedaljen genom Pontus Hägg och bronset togs av Arvid Eskilsson. I Pojkar 38 kg knep även VBK ett brons genom Vincent Hägg. Killarna tävlade på lördagen och tjejerna på söndagen.