Silver och brons i säsongsupptakten!

VBK var i helgen i Hästveda på Hilding Cup, där vi deltog med tre killar på lördagen och två tjejer på söndagen. .

På lördagen blev facit för killarna en bronspeng som togs av Ruben Stråkeved i knatte 29 kg. I samma vikt blev Lukas Issal oplacerad efter två tuffa matcher som slutade i förlust. VBK:s tredje deltagare under lördagen Isac Johansson blev även han oplacerad i knatte 32 kg. Isac gick tre matcher med en vinst och två förluster som facit. Väl kämpat av alla tre deltagare.

Lasse Johansson

På söndagen representerades klubben av Nora Svensson i Flä 48 kg och Tuva Bäck i Fly 38 kg. Tuva fick fyra matcher, en fallseger, en poängseger och två fallförluster och slutade därmed på en fjärde plats. Även Nora fick fyra matcher, två fallsegrar, en på teknisk överlägsenhet och en fallförlust i finalen, vilket hon belönades med ett silver för.

En fin start på säsongen av alla deltagare!

Henrik Svesnsson