Tre medaljer i Hästveda!

Första tävlingen för säsongen var Hilding cup i Hästveda. Värnamo Brottarklubb kom till start med fyra brottare.

På tävlingen fanns det även några danska brottare som visade hög klass och VBK tog hem två guld och ett brons, samt en femteplats. Klart godkänd säsongsupptakt.

Adam El-Nager tävlade i knattar 26 kg och tog sin första seger i en tävlingsmatch utanför Småland efter att visat upp väldigt fin brottning. Adam slutade till slut trea och tog hem bronset.

Lukas Issal har gått upp en viktklass och tävlar nu i knatte 38 kg. Lukas var sig lik och brottades  aggressivt och stabilt. Tre segrar idag och guld till Lukas.

Ruben Stråkeved tävlade i Pojk 38 kg och var riktigt vass idag. Tre raka segrar efter stor dominans och guld till Ruben.

Isak Johansson har också gått upp en viktklass och tävlar nu i pojk 41 kg. Isak började starkt och slog enkelt en dansk i första matchen. I andra matchen skulle Isak vunnit men tappade snöpligt vinsten med två sekunder kvar med ett övertramp där motståndaren först klev över yttre linjen men domarn missade det och istället tilldömde Isaks motståndare en poäng när Isak klev över... Surt! I bara farten förlorade sen Isak även tredje matchen mot en annan dansk och han blev därmed utslagen ur turneringen.

Tränare för dagen var Lasse Johansson.

/////David Issal