Anton Hjelm 3:a på J-SM!

Anton Hjelm var den enda Värnamobrottaren som deltog vid årets Junior SM i Boden.

Första matchen vann han på poäng mot Albin Johansson BK Loke.Andra matchen mot förstaseedade Bogdan Kourinnoi vann Anton på fall i andra perioden.

Tredje omgången blev det poängseger mot Eric Drewes BK Loke.Tyvärr blev det knapp poängförlust i poolfinalen mot klassvinnaren Samvel Harutyunyan,1-0,1-0. Matchen om bronset gick mot Janne Kauppinen från Boden där Anton vann två raka perioder.

Starkt av Anton i ett mycket tufft startfält att ta medalj. Det var dessutom den första JSM medaljen till Värnamo på 15 år i Gr-rom stil.

Anton fick även en inbjudan till träningsläger i Klippan nästa helg och deltagande till Nordiska Mästerskapen i Danmark i maj.

Mats Hjelm