Guld till Elias på J-SM!!

I lördags (17/3) tog junior-SM i brottning sin start i Vinnslöv och Värnamo ställde upp med en deltagare genom Elias Kenneryd som tävlande i 97 kg klassen.

Elias Kenneryd vann Junior SM i 97 kg klassen och steg då upp en placering från förra året då det blev ett silver. I år var det inget snack om var guldet skulle hamna då Elias gick igenom turneringen utan att tappa en enda baklänges poäng.

Första matchen var den tuffaste för Elias men han vann den till slut med 3-0. Match två vann han enkelt på teknisk överlägsenhet (9-0) och i sin sista match ställdes Elias mot killen som var andraseedad i klassen men Elias vann övertygande även denna matchen på teknisk överlägsenhet (9-0).

- Riktigt skönt för Elias att byta ut silvret förra året mot ett guld, dessutom har han ytterligare ett år kvar som junior. Säger coachen Joakim Johansson.

Att noterat bör även att VBK hade två domare uttagna till turneringen genom Peter Gustavsson och Anton hjelm, som gjorde sitt första SM som domare. Båda skötte sig mycket bra och det kommer säkerligen bli fler dömningar i högre sammanhang framöver.

//Stefan Gustavsson