Guld till Elias på J-SM!!

I lördags (16/3) tog junior-SM i brottning sin start i Varberg och Värnamo ställde upp med en deltagare genom Elias Kenneryd som tävlande i 97 kg klassen.

Elias Kenneryd vann Junior SM i 97 kg klassen och lyckades därmed försvara sitt guld från förra året. I år var det inget snack om var guldet skulle hamna då Elias gick igenom turneringen med en stabil brottning och "tappade bara två baklänges poäng.

I sin första match brottas Elias mycket stabilt och styrde matchen från första stund och vann på teknisköverlägsenhet med siffrorna 8-0 efter 1 min brottning. Den andra matchen blev en ren final då båda brottarna vunnit sina tidigare matcher och det blev även i den matchen en stabil seger med poängen 8-2. Elias brottandes mycket bra och de poängen han släppte var genom lite slarv.

Stort GRATTIS till JSM guldet

.Vi hade även med domaren Peter Gustavsson,  som dock saknade sin domarkollega Anton Hjelm som för dagen var coach.

Ps!

//Anton Hjelm

Resultat listor finner ni här!