Dubbla SM- guld till Zabih!

Under SM-veckan i Norrköping var en av deltagande idrotterna fristilsbrottning och Värnamo BK hade en deltagare med iform av Zabih Ahmadi som ställde upp i junior under lördagen och senior under söndagen. Zabhi var hundraprocentig då han kammade hem gulden i både junior 96 kg respektive senior 97 kg.

Under lördagen vann han båda sina inledande matcher med 10-0 och 11-0 (teknisk överlägsenhet) innan han ställdes i final mot Sven Engström från Heby BK. Det blev en relativt tuff

final där Zabih gick segrande ur matchen med klara 7-2.

Sedan var det bara att åka hem till hotellet och ladda batterierna inför söndagens senior tävling. Även där inledde Zabih med två säkra segrar utan poängförlust (10-0, 10-0). Därefter var det återigen dags för final den här gången mot hemmabrottaren Albin Frid. Matchen började i ett högt tempo där Zabih tog ledningen efter den första situationen med 2-1. En ledning han drygade ut till 6-1 och ledde i paus med 6-3. Han lyckades hålla undan i sista perioden och även utöka sin ledning och vann tillslut med 8-3 och hans andra guld den här SM-veckan var ett faktum. Stort GRATTIS!

//Stefan Gustavvson