Tre medaljer i Kinna!

VBK ställde upp med åtta brottare när Kinnaträffen avgjordes i Kinna under lördagen. Medaljskörden blev ett guld, två silver och tre fjärdeplatser.

I K 29 kg blev det för VBK:s del näst intill storslam där Ruben Stråkeved knep första platsen före Ante Karlsson på andra plats och Lucas Issal på fjärdeplatsen. Alla tre var kastvilliga och framåt i sina matcher, vilket är roligt att titta på.

VBK:s tredje medalj plockades hem av Zabbi. Efter att ha vunnit sin först match på fall, förlorade han sin andra på poäng med 6-7. Därmed blev han tvåa i klassen då de var tre i klassen.

Tuva Bäck fick gå upp en klass då det fattades motståndare i hennes ordinarie viktklass. Tuva kämpade dock på riktigt bra i sina matcher där hon lyckades vinna en och förlora tre. Hon blev bättre match efter match.

Joakim Salomonsson förlorade sin bronsmatch på fall. Han hade dock sin motståndare på fall i bronsmatchen men domarna var inte riktigt på "hugget" och uppmärksammade inte fallet.

Oliver Issal förlorade två matcher, men med lite mer matchträning så lossnar det snart för honom.

Axel förlorade även han sina två inledande matcher och fick därmed respass ut ur turneringen. Med lite mer skärpa och träning så kommer han vinna dessa matcher.

Jorma