VBK bästa klubb i Borås!

Det blev en hel del medaljer vid Knalleträffen i Borås, vilket resulterade att vi tog hem lagpriset för Knattar.

Tävlingen hade samlat 136 invägda brottare varav tio från Värnamo BK. Sammnlagt blev det åtta medaljer till VBK, tre guld, tre silver och två brons.

K29. Guld till Ruben Stråkeved efter att först klarat av motståndet i poolen med  två snabba fallsegrar. Klubbkompisen Ante Karlsson var lika övertygande i andra poolen där han gick till final efter tre fallsegrar. I finalen var det stenhårt, men till slut vann Ruben matchen. Silver till Ante.

K32. Isak Johansson vann också sina båda poolmatcher på fall. I finalen blev det dock förlust och silver till Isak. Lukas Issal var i andra poolen där han vann en match och förlorade den andra. I matchen om bronset blev det fallvinst och brons till Lukas.

K47. Dags för Linus Åhlander och Muhammed El Nagar att debutera i första riktiga tävlingen. Muhammed vann första matchen på fall. Andra matchen blev en jämn kamp som Muhammed till slut förlorade. Linus kämpade på bra i sina första två matcher, men förlorade båda. I tredje matchen möttes klubbkompisarna. Linus tog ledningen och hade Muhammed i ett bra grepp. Muhammed kämpade sig dock loss och kunde sedan vända matchen till fallseger. I sista match blev det förlust för Muhammed, men en bronspeng är ändå mer än godkänt! Linus tände till ordentligt i sista matchen och vann med en snabb fallseger. Fjärdeplats för Linus.

P38. Ännu en klass med två klubbkompisar. Guld till Ville Karlsson efter tre fallsegrar. Den ena kom mot Oliver Issal som gått upp en klass. Oliver vann sina båda andra matcher på fall och tog hem silvret.

P53. Kalle Odin förlorade sina båda inledande matcher mot tufft motstånd. Han var nära att få med sig en bronspeng hem, men det blev poängförlust i sista matchen. Kalle kämpade stenhårt men lyckades inte riktigt i sina kastförsök. Fjärdeplats för Kalle.

S86. Sabi Ahmadi tog hem guldet efter tre övertygande segrar.

Fä40. Tuva Bäck hade tunt med motstånd i Fy och fick istället gå upp i den betydligt tuffare Flickor äldre 40 kg. Tuva kämpade, men det åldersskillnaden var tydlig och det blev tre förluster och en fjärdeplats.

Skoj att se ett så hungrigt gäng på mattan!

/  Mathias Carlsson