Tre medaljer i Hässleholm!

VBK ställde upp med fem brottare när Knattekampen avgjordes i Hässleholm under lördagen. Medaljskörden blev två silver och ett brons.

I den 15-manna starka K 29 kilosklassen knep Ante Karlsson silvret efter fyra raka fallsegrar. Tyvärr skadade sig Ante i poolfinalen och fick lämna walkover i finalen. VBK:s andre delatagare i klassen Lukas Issal hamnade utanför prispallen med fyra vinster och två förluster som facit.

VBK:s andra medalj togs av Joakim "Kimmen" Salomonsson som även han tog en silvermedalj efter två segrar och en förlust. Det var "Kimmens" sista tävling i kategorin pojk då han går upp i ungdom efter nyår.

Brons blev det för Tuva Bäck i Fl/y 38 kg efter en vinst och två förluster. VBK:s femtedeltagare Oliver Issal vann sin första match på fall efter en snyggt slagen mara, tyvärr så inkasserade han två raka förluster efter det och fick respass ut ur turneringen.

Bra kämpat av samtliga och nu laddar vi om inför 2016!

Lasse Johansson