VBK bästa klubb i Hässleholm!

VBK ställde upp med åtta brottare när Knattekampen avgjordes i Hässleholm under lördagen. Totalt deltog 218 brottare och 341 matcher avverkades.

Flest matcher fick killarna i K32 kg gå. Isak Johansson gick totalt sju matcher och vann sex av dem på fall, fantastiskt bra jobbat! Denna prestation gav Isak en fin silverpokal efter en

hård kamp mot Julius Moden i finalen.

Ruben Stråkeved gick totalt sex matcher och vann fem av dem med bravur! Ruben vann fyra matcher på fall och en på teknisk överlägsenhet. Hans goda insats gav honom en fin bronspokal.

Ante Karlsson gick totalt sju matcher och var av fem fallsegrar. Ante är snabb som en vessla på att lägga ner sina motståndare! Hans starka insats ledde till en fin fjärdeplats plats.

Hamode El- Nagar ställde upp i K47 kg och gick totalt fyra matcher och vann stabilt alla på fall. Vilka matcher Hamode! Grattis till dagens GULD!

I K53 kg ställde Linus Åhlander och David Jakobsson upp. De fick gå match mot varandra och segrande ur den striden gick Linus som vann på fall. David ledde dock på poäng när Linus fick in sitt fallgrepp. Linus fick därmed en guldmedalj med sig hem och David en silvermedalj.

Kalle Odin ställde upp i P66 kg och gick tre matcher. Han förlorade två på fall och fick en fallseger, vilket gav en bronspokal.

Joakim Salomonsson ställde upp i U63 kg och gick två matcher, en vinst och en förlust.  Joakims vinsmatch var spännande och underhållande! Domarens kommentar: ” Dagens bästa ”. Joakim fick ta emot en silverpokal efter mycket fin brottning.

Som grädde på moset utsågs VBK till bästa klubb bland killarna.

Tack till våra duktiga tränare Lasse och Mattias samt coach Nora!

Vi på läktaren njuter och är stolta och glada för brottarnas fina prestationer idag.

//Pia Odin