Ante mästare i Hässleholm!

VBK ställde upp med sju brottare när Knattekampen avgjordes i Hässleholm under lördagen. Totalt deltog 179 brottare och 259 matcher avverkades.

VBK fick med sig ett guld, ett silver och tre brons, samt blev bästa klubb bland knattarna.

Ante Karlsson knatte 32 kg
Vinst snabb fallseger
Match 2
Snabb fallseger för Ante igen.
Match 3
Ny fallvinst för Ante efter först att rullat sin motståndare ett par gånger.
Match 4
En tuff match för Ante men som han gick segrande ut efter fallseger.
Final
Enkel seger för Ante i finalen efter fallseger.Guld till Ante.Lukas Issal knatte 35 kg
Match 1
Snabb seger på teknisk överlägsenhet efter att rullar sin motståndare till 12-0.
Match 2
Seger på fall för Lukas efter ett par fina slängkryss.
Match 3
Seger på teknisk överlägsenhet för Lukas 12-0.
Final
Jämn match där det blir domardiskussioner med 3 sekunder kvar som slutar med att ställningen är 6-6 men domarn säger ”blå leder på senast tagna fyra poängarn”. Lukas tror han måste ta poäng och går rakt in och försöker slå direkt och får ett nack mot sig och förlorar fast Lukas hade segern klar och bara behövde brottas av tre sekunder...Silver till Lukas

Mohammed El-Nagar knatte 47 kg
Match 1
Förlust på fall för Mohammed efter att inte riktigt kommit igång.
Match 2
Bra brottning denna match med snygga slängkryss och seger på teknisk överlägsenhet.Bronsmatch Väldigt bra brottning av Mohammed som blandar fina kast med smarta neddragningar.Seger på teknisk överlägsenhet. Brons till Mohammed

Linus Åhlander knatte 59 kg
Match 1
Linus mötte en duktig dansk och förlorade på teknisk överlägsenhet.
Match 2
Linus sprang rakt in i ett nacksving och förlorare på fall.Linus tar ett brons efter att endast tre deltagare tävlat.

Isak Johansson Pojk 35 kg
Snabb fallseger för Isak
Match 2
Isak fastnade i ett snabbt nacksving och förlorade på fall.
Bronsmatch
Övertygande brottning av Isac och vinst på fall. Brons till Isak

Oliver Issal pojk 42 kg
Match 1
Oliver gör sin första tävling för säsongen och visar prov på en härlig inställning och bestämd brottning.Han vinner på fall efter att varit i ledning med 11-5.
Match 2
Förlust på fall för oliver efter att varit i ledning med 6-3.
Match 3
Ny förlust för oliver efter på fall efter att fastnat när han försökte ett kast och Oliver är ute.

Ville Karlsson Pojk 42 kg
Match 1
Ville gör också tävlingsdebut denna säsong och stötte på en tuff dansk i första matchen som slutade med förlust på fall.
Match 2
Snygg mara av Ville och snabb kontroll på sin motståndare och vinst på fall.
W.O seger för Ville
Bronsmatch
Ville startade bra och tog ledning med 4-0 på ett ”smidjebälte” men med 30 sekunder kvar tar motståndaren en mara på Ville och vinner på sista tagna fyra poängen.Ville slutar fyra.

Tränare för dagen är Lasse Johansson och Mattias Carlsson

////David Issal