Lukas mästare i Hässleholm!

Värnamo brottarklubb avslutar tävlingsåret med att under lördagen delta på Knattekampen i Hässleholm. Tävlingen lockade drygt 150 deltagare från 29 klubbar. Värnamo kom till invägning med fem brottare.

Knattekampen kan för VBK summeras med ett guld i knattar 38kg genom Lukas Issal, ett silver i pojk 41kg genom Ruben Stråkeved, ett brons i pojk 44kg genom Isak Johansson samt två fina 5:e platser genom August Sanden i knattar 29kg och Oliver Issal i pojk 48kg.

Det vi som var på plats kommer att komma ihåg från tävlingen är Augusts två fina vinster och framförallt den mycket fina teknik han visade i första matchen som skvallrar om stor potential. Lukas som avslutar knattetiden med ännu ett guld, 4 segrar och stabil brottning genom hela tävlingen. Rubens två segrar, hur han hotade motstånd av högsta rang i första matchen och krigarviljan i tredje matchen som ger silver. Isaks seger och vändning i andra matchen där han verkligen visar vad han går för med flera riktigt fina kast och satsningen i sista matchen. Oliver som avslutar sin tid som pojk, hur kyligt han vände andra matchen med ett fint kryss samt sista matchen där han vinner mot motstånd av yppersta klass.

Stort tack till Mathias som var dagens coach och arkitekt!

Nu tar vi lite julledigt från tävlandet och går hem och tränar rullningar..

//Fredrik Stråkeved