Fyra medaljer till VBK!

Värnamo brottarklubb avslutar tävlingsåret med att under lördagen delta på Knattekampen i Hässleholm. Tävlingen lockade 169 deltagare från 31 klubbar och Värnamo kom till till start med sex brottare.

Knattekampen kan för VBK summeras med två silver (Ester Issal och Erick Hilding) och två brons (Melwin Mårtensson och Linus Åhlander

Erick Hilding. Silver till Erick efter en övertygande vinst följt av en poängförlust i en spännande match.

Ester Issal. Det blev tre hårda matcher för Ester. Det började med en förlust och andra matcher blev en riktigt tajt poängmatch som Ester till slut vann med 9-4. Sista matchen blev en solklar fallseger för Ester och därmed var silvermedaljen säkrad.

Melwin Mårtensson. Vinst för Melwin på WO i första matchen följt av två förluster. Bra kämpat ändå och ett brons för Melwin.

Niilo Chestersson. Niilo kämpade på bra i alla sina tre matcher, men det blev ingen vinst idag utan en fjärdeplats.

Robin Chestersson. Robin fick tyvärr avbryta sin tävlingsdag pga sjukdom, men hann med två matcher innan det var stopp. En förlust följt av en poängseger i en riktigt jämn match.

Linus Åhlander. Det blev fyra matcher för Linus. Förlust i de båda första matcherna, men där Linus absolut hade kunnat vinna en eller båda av dom.

I tredje matchen blev det WO-vinst över klubbkompisen Robin, som fick avstå matchen pga sjukdom. I sista matchen var Linus riktigt på hugget och vann på teknisk överlägsenhet. Brons till Linus!

Stort tack till David Issal som var med och coachade brottarna.

//Mathias Carlsson