Fyra medaljer i Knattekampen!

Ca 190 brottare kom till start vid Knattekampen i Hässleholm och VBK stälde upp med åtta brottare.

Facit för VBK blev ett silver och tre brons. Bäst lyckades Joakim Salomonsson i K 29 kg, som tog hem silvret i klassen. Efter två segrar på fall i poolen blev det final. Där mötte han en alltför tuff uppgift denna gång och förlorade på fall.

De andra medaljerna togs av Ida Rimark i Fä 44 kg, Edvin Causevic i K42kg och Eddie Johansson i P 47 kg. Ida knep bronset efter två förluster och två vinster. Hon var dock mycket nära att lägga beslag på silvret men förlorade en mycket tät match på poäng.

Edvin började med att vinna sin första match på fall, därefter förlorade han sin andra match på fall. Han kom sedan tillbaka och säkrade matchen om tredje pris genom vinst på fall. Där knep Edvin bronset genom ytterligare en seger på fall.

En bronspeng blev det även för Eddie Johansson i P 47 kg efter en vinst och två förluster.

Övriga som deltog var Julius Hansen, Axel Skilby, Hannes Adolfsson K32kg, och Nora Svensson Fy32kg.Där samtliga lyckades vinna varsin match.

Bra kämpat av alla.

Peter Gustavsson