Brons till Nora i Knattekampen!

Ca 200 brottare kom till start vid Knattekampen i Hässleholm och VBK ställde upp med fyra brottare.

Nora Svensson i Fy 35 kg började dagen med två övertygande fall vinster, innan hon i poolfinalen ställdes mot en duktig tjej ifrån Sösdalamen. Där tog det tyvärr stopp för Nora, som i stället

fick ladda om för en bronsmatch, väl där gav hon inte motståndaren en chans utan vann med en övertygande fallseger.

I K 35kg hade vi två killar till start, Joakim Salomonsson inledde med en fallseger, han brottades sedan en hård poolfinal som Joakim förlorade på poäng, i bronsmatchen drog Joakim det kortaste strået så han slutade på en fjärde plats, Julius Hansen vann även han sin inlednings match, men där efter blev det två knappa förluster, men Julius kämpade tappert trots att han är två år yngre än de flesta motståndare.

Axel Skillby gjorde en riktig kämpar insats i K38kg, det var fem deltagare i klassen vilket innebar fyra matcher för Axel, han inledde med tre förluster, men i sista omgången mötte han blivande klassegraren som var obesegrad dittills, men Axel vände matchen i andra perioden och vann på fall, det var väldigt starkt gjort eftersom Axel var klart minst i klassen.

Nästa tävling för VBK, s ungdomar är Glentons Mästarmöte kommande helg, där de 10 bästa i Sverige i respektive klass har blivit uttagna, Värnamo har lyckats få med fem uttagna brottare.

Joakim Johansson