Brons till Nora i Knattekampen!

Ca 190 brottare kom till start vid Knattekampen i Hässleholm och VBK ställde upp med fem brottare.

Favit för Värnamo BK den här helgen blev fyra medaljer och en femte placering, två silver och två brons.

I Knattar 42 kg tog Hannes Adolfsson silvermedaljen efter två klara segrar innan han förlorade finalen mot en Dansk.

I Pojkar 66 kg tog även brorsan Pontus Adolfsson silver, också han förlorade en tuff final mot
en kille från Danmark.

I Pojkar 38 kg blev det brons till Joakim "Kimmen" Salomonsson. Han vann en och förlorade en match
innan han vann bronsmatchen.

I Pojkar 47 kg tog Vincent Hägg även han bronsmedaljen. På vägen fram till bronset vann han
 två matcher och förlorade en, men besegrade sen en dansk i matchen om bronset.

I Knattar 47 kg  blev Kalle Odin femma efter en seger och två förluster.

Vi tar nya tag inför kommande helg för då går Glentons Mästarmöte i Skånska Broby.
Årets kanske tuffaste tävling där dom 10 bästa i varje viktklass är inbjudna och det speciella
med tävlingen är att alla möter alla och detta innebär alltså nio st tuffa matcher på 2 dagar.
VBK har där fyra st deltagare som är kallade till denna tävling. Nora Svensson i Flickor 38 kg, Vincent Hägg i Pojkar 47 kg, Pontus Adolfsson i Pojkar 66 kg och Arvid Eskilsson i Ungdom 85 kg.