Fem medaljer på Knattekampen!

Värnamo brottarklubb fick fem medaljer med sig hem från Knattekampen i Hässleholm i helgen.

Bäst lyckades Edvin Causevic som brottas i pojk 59kg. Edvin vann sina fyra matcher på ett övertygande sätt.

Nora Svensson Flä 44kg blev det en silvermedalj efter två segrar, i vanliga fall tävlar hon i 40kg, så det var lite tyngre tjejer denna gången.

Axel Skillby brottades väldigt bra, han slog många fina kast som resulterade i tvåvunna matcher och en bronsplats.

I Knatte 47kg tog även Kalle Odin en bronsmedalj, efter två segrar i den femmanna starka klassen.

Joakim Salomonsson fick även han en bronspeng, men Kimmen fick ingen match seger med sig denna gången.

Ruben Stråkeved blev fyra i knatte 26kg, efter två vunna matcher. I samma klass tävlade Ante Karlsson, han kämpade tappert men vann ingen match denna gången.

Isak Johansson K29kg och Ville Karlsson K 35kg vann en match var, men blev sedan utslagna.

Samtliga Värnamo brottare gjorde en mycket bra tävling.

Joakim Johansson