Två medaljer på Lergökarkampen!

Värnamo Brottarklubb deltog med fem brottare vid Lergökarkampen i Ängelholm, fyra killar och en tjej.

Bäst gick det för Nora Svensson som tog guld i F/y 32 kg.Nora brottades riktigt stabilt och bjöd på fin uppvisning i fristilsbrottning. Tre raka fallvinster i poolen, följt av ytterligare en fallvinst i finalen!

I K32 kg hade vi tre deltagare. Julius Hansen, Axel Skillby och Joakim Salomonsson vann varsin match. I K35 åkte Hannes Adolfsson på två förluster, men med lite mer tur hade det kunnat bli vinst för Hannes i båda matcherna.Silvret kneps av Ludvig Johansson i U 76, som fick en tuff tävling med ett par riktigt bra matcher. Två fallvinster och en poängvinst i poolen, innan det var dags för final.

Där blev det en riktigt tät match mot Johannes Holmström och det slutade med poängvinst för Johannes. En riktigt bra genomkörare för Ludvig inför kommande större turneringar. Dagens utropstecken var Nora´s fristilsuppvisning! Härligt att få se lite fina fristilsgrepp igen!

Mathias Carlsson