Fem medaljer på Lergökarkampen!

Värnamo Brottarklubb deltog med sex brottare vid Lergökarkampen i Ängelholm, fem killar och en tjej.

Knappt 200 brottare kom till start och vi fick två guld,ett silver,två brons och en fjärdeplats med oss hem. Guld till Nora Svensson i flä 35kg som vann klassen efter fyra raka segrar. I finalen fick hon jobba stenhårt i och vann i två jämna perioder, härligt kämpat!!!

Pontus Adolfsson tog guld i P53kg Tre raka vinster efter mycket bra brottning.Pontus släppte inte till en enda poäng bakåt i sina matcher, mycket stabilt. Samma viktklass tog Edvin Causevic fjärdeplatsen efter ha vägt över några hekto i 47 kg.Vann första matchen på fall förlorade sedan två matcher på poäng.

Silver blev det till Vincent Hägg som även han hoppade upp en viktklass P47kg,Två snabba vinster på fall, I finalen var han utan chans mot en väldigt bra brottare.

Joakim Salomonsson tog brons i P35kg.Vann två matcher efter ett par härliga kast,Vägde sedan lite för lätt för ettan och tvåan i klassen.

Även kusinen Axel Skillby tog brons i P38kg.Började med två förluster,men i matchen om bronset bet han ihop och slog ett härligt kryss och vann på fall.

Mats Hjelm