En medalj av varje valör till VBK!

Vi åkte till Ängelholm med sju brottare och invägning kl. 08.00. Det var några som var på "håret" att väga in men det löste sig till slut. Det var 200 anmälda brottare och därför blev det pooler i flera viktklasser

Bröderna Issal hade ingen bra dag och blev utslagna efter två förluster vardera. Båda slarvade lite och hade egentligen chans på vinst i flera av sina matcher. Ante i knatte 26 kg vann första matchen på fall och fick WO i andra. Han förlorade sen poolfinalen på fall efter att han låg under med 12-2 och fick då gå match om bronset

där han vann säkert med 12-0. Ante var pigg och brottades bra.

Isak i knattar 29 började övertygande och vann första matchen i poolen på  TÖ. I andra matchen ledde han med 12-2 när han vann på fall. Tredje matchen var mot en duktig motståndare som var numret större och det blev en tydlig fallförlust liksom i fjärde matchen där han först åkte på en arm huvud koppling och sen ett nacksving och förlorade på fall. Därmed utslagen.

Tuva Bäck hade 7 brotterskor i sin viktklass F/Y 35 kg. Hon började mot en Helsingborgstjej i sin pool som började övertygande och Tuva såg ut att ha det svårt men fick in ett nacksving och vann lite överraskande på fall. I andra matchen blev det full tid där brottarna följdes åt till 6-6 men Tuva lyckades knipa de två sista poängen och hade motståndaren i falläge när matchen var slut. 8-6 till Tuva och Poolvinst och final. I finalen mötte Tuva en duktig skånetjej som vann på fall i första perioden. Silver till Tuva och en bra turnering.

Nora var med och brottades i F/Ä 44 kg. Första matchen blev det snabb fallseger för Nora. I andra matchen mötte Nora Kjellberg och det var en jämn match men Nora lyckades lägga henne på fall i andra perioden och vinst även där. Tredje matchen blev det en fallseger efter ledning med 8-0 för Nora och final. Nora höll på att krångla till det i finalen och var nära att åka på fall men klarade det och vann sen på fall och Guld till Nora.

Axel Skillby var med i Pojk 53 kg där han i första matchen förlorade på fall mot en stabil killen. I andra hade Axel matchen i sin hand och ledde med 11-2 när han missade ett kast och la sig själv på rygg och förlorade på fall och utslagen.

En nyttig tävling med lagom svårt motstånd där det blev många matcher och Guld till Nora, Silver till Tuva och brons till Ante. Tack till tränarna Lasse och Mathias.

Kennet Carlsson