Fyra medaljer i Ängelholm!

Värnamo Brottarklubb har i helgen varit på Lergökakampen i Ängelholm. Hela 210 brottare var anmälda och VBK kom till start med sex stycken brottare.

Alla gjorde en bra tävling där man till slut fick med sig ett guld och tre silver. Därmed slutade man trea i lagtävlingen och blev bästa klubb bland pojkar.

Gr9 Adam El-Nagar fick silver efter han har gått tre matcher där han vann två och förlorade en. Adam visar upp väldigt fin brottning och han går stabilt framåt på varje tävling. Grattis Adam till ett silver.

Gr14 Ruben Stråkeved fick silver efter han har gått fyra matcher där han vann tre och förlorade en. Ruben visar fina insatser och belönades med ett silver och en fantastiskt glad Ruben!

Gr14 Isak Johansson hamnade på en åttonde plats efter att han har förlorat sina inledande två matcher och blev därmed utslagen ur turneringen. Isak var lite stressad och aggressiv men han kommer säkert att gå bättre nästa tävling.

Gr14 Mohammed El-Nagar tog ett silver efter att han gått tre matcher där han vann två och förlorade en. Han började starkt och slog enkelt sin två första motståndare men i den tredje matchen träffade han på en duktig motståndare och förlorade på fall. Grattis till silvret.

Gr17 Oliver Issal tog hem guldet efter fyra matcher där han vann samtliga. Oliver var riktigt på ”hugget” idag, vilket belönades med ett guld. Stort grattis till guldet.

Gr17 Erik Theorell kom på en fjärde plats efter tre förluster. Erik kämpade hårt men han stötte på hårt motstånd i alla sina matcher.

Tack till alla deltagande brottare och stor tack till tränare Lars Johansson som har guidat alla brottare på professionellt sätt.

//// Khaled Elnaggar