Fina prestationer i Västerås!

Värnamo Brottarklubb har varit i Västerås i helgen och deltagit i Mälarcupen.

Mälarcupen är en av Sveriges största brottartävlingar som lockar internationellt motstånd från länder över hela världen. I år var det ca: 730 deltagare anmälda och man tävlar i alla klasser från knattar/flickor yngre upp till seniorer/kvinnor. Värnamo BK deltog med fyra brottare där Oliver Issal gick bäst och tog hem en fjärdeplats i ungdom 51 kg. Alla fyra killar som deltog har brottats mot högklassiskt motstånd och haft en kanonhelg tillsammans med tränarna Mathias Carlsson och Joakim Johansson.

Lukas Issal, GR14, 41kg (26 deltagare)
En 11e plats för Lukas i pojk 41kg. Lukas brottades fyra matcher och fick med sig två segrar.

Ruben Stråkeved, GR14, 44kg (20 deltagare)
Ruben slutar på en sjundeplats i pojk 44kg. fyra matcher varav två segrar.

Oliver Issal, GR17, 51kg (13 deltagare)
Oliver placerade sig på en mycket fin 4:e plats i ungdom 51kg! Oliver gick fyra matcher och tog två segrar.

Denny Chang, GR17, 65kg (23 deltagare)
Denny krigade stenhårt i sina två matcher i ungdom 65kg, men fick tyvärr inte med sig några segrar och slutade på en 16 plats.

Ett stort tack till Mathias Carlsson och Joakim Johansson som coachade grabbarna på ett fantastiskt sätt under helgens tävling!

/////Fredrik Stråkeved