Fina insatser i Ljungby!

Knattegrupperna var under lördagen  i Ljungby på Smålandscupen med 18 brottare.

Det resulterade i en dag med många fina kast och uppskattade matcher. Rent medaljmässigt gav dagen bra utdelning med två guld, nio silver och sex brons.

I knattar 22 kg hade Ruben S och Ante K en direkt final som var lika poängrik som rafflande med många grepp och tvära vändningar. Erna J i flickor 24 kg fick se sig besegrad efter ett tufft motstånd mot en övermäktig ljungbytjej.

I pojk 43 kg slog de tre deltagarna varandra på fall. Då snabbaste fall räknas gav detta ett välförtjänt brons till William B. Knattar 23 kg var en ren klubbfejd mellan Isak J, Felix S och Kalle B. Efter tre stenhårda omgångar slutade klassen i nämnd ordning.

Oliver I och Robin C hade i knatte 26 kg ett par riktigt tuffa matcher där de slutade tvåa och trea. I Knatte 27 kg fick vi silver och brons genom Emil J och Theo J som kämpade väl och hårt för dessa.

Även i knatte 29 kg fick vi välförtjänt silver och brons, här genom Gustav B och Filip C. Albert G tog silver i knatte 30 kg före Wille K som knep bronset med riktiga kämpatag.
Oskar G tog genom fin och stark brottning silver i knatte 37 kg. Kalle O kämpade till sig silver i knatte 40 kg. Kalle blev tyvärr skadad under tävlingen och fick efter tävlingen uppsöka sjukhuset vi hoppas att han kryar på sig så snart som möjligt.

Jonas Johansson